Waar vroeger de krant of de tv nog het beste advertentie kanaal was, is dat tegenwoordig allang niet meer zo. Adverteren op het internet is dé manier om jouw product, service of dienst aan een groot publiek te introduceren. Op het internet heb je ook weer veel verschillende opties. De beste optie is en blijft adverteren op google. Wist je namelijk dat bijna 80% van alle zoekopdrachten wereldwijd via Google gaan? De overige grote zoekmachines zoals Bing (van Microsoft), Baidu (van China) en Yahoo (van Microsoft) zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de overige 80%.

Adverteren op Google

Omdat Google de meest gebruikte zoekmachine wereldwijd is, is adverteren op Google ontzettend slim. Je bereikt er een groot publiek mee, veel groter dan op wat voor andere manier dan ook. Ook interesse in online adverteren op Google? Lees dan snel verder.

 

 

Wat is Google Ads

 

Google Ads is het allergrootste online advertentieplatform. Het is het online advertentieplatform van zoekmachine Google. Je kunt in één klap duizenden mensen wereldwijd bereiken. Je kunt via Google Ads adverteren via twee hoofdkanalen. Je kunt ervoor kiezen om te adverteren via de zoekmachine Google. Deze advertenties zijn altijd gekoppeld aan de zoekopdracht.

Voorbeeld: Je bent opzoek naar de goedkoopste vlucht van Amsterdam naar Bali en tikt dit in op Google. Je krijgt dan een lijst te zien met allerlei reisaanbieders en vliegtuigmaatschappijen. De eerste drie opties zijn SEA Links. Search Engine Advertisements. Dit zijn advertenties die je kunt kopen zodat je hoog gerankt wordt in de zoekresultaten. Deze advertenties en plaatsen in de lijst kun je kopen. Je kunt ervoor kiezen om je website te promoten met een banner of een directe link naar jouw bedrijf.

Ook kan je ervoor kiezen om Google Ads toe te voegen aan andere social mediakanalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een YouTube filmpje. Voordat een filmpje start zie je ook vaak een reclame. Deze reclame is gekoppeld aan een zoekpagina op Google. Klikt de kijker op deze link ziet deze jouw reclame en website.

Waarom Google Ads

 

Wanneer je ervoor kiest om te adverteren via Google Ads kun je de statistieken goed bijhouden. De volgende punten worden voor je gemeten en bijgehouden:

Hoeveel mensen bereik ik met mijn advertentie

Hoeveel mensen klikken daadwerkelijk op mijn link

Wat is de kost of aankoop van een lead

Welke positie behaal ik met mijn advertentie

Welk budget moet ik vrijmaken om te adverteren via Google

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *